Per norma general, “fullejar” l’Instagram Stories significa donar una ullada a la nit del divendres d’un amic, ser testimonis de les vacances a la platja d’un altre amic i veure una sèrie de fotos del gat d’un altre. Però a partir d’ara, gràcies a la Biblioteca Pública de Nova York (NYPL), també podrem trobar una obra literària.
Juntament amb l’agència publicitària Mother Design, la biblioteca ha creat i ha pujat als seus stories una versió digital d’Alícia al País de les Meravelles de Lewis Carroll, però això no és tot. L’equip de disseny també ha afegit il·lustracions, vídeos i imatges personalitzades a l’interior del llibre, creant una experiència més dinàmica i divertida que un e-book. Durant els pròxims mesos la NYPL anirà publicant més contes i novel·les clàssiques amb la finalitat d’introduir els seus lectors a la seva col·lecció de llibres electrònics.
Per evitar que desapareguin en 24 hores, la NYPL les guardarà a la seva pàgina de Highlights, creant d’aquesta manera una “estanteria digital” on els seus seguidors podran tenir-hi accés en qualsevol moment.
La campanya sembla ser tot un èxit. Durant el dia del llançament va aconseguir 450.000 impressions i actualment té més de 280 mil seguidors.