Twitter és una plataforma excel·lent a l’hora de veure tendències, crear lligams i donar i recollir opinions. Precisament, fins fa ben poc, la manera més habitual de saber l’opinió de la teva audiència entre dues opcions era associant l’opció “Favorits” i la “Retuit” a cadascuna de les opinions. D’aquesta manera, podies calcular tu a mà les respostes però no podies saber càlculs de participació i encara menys veure una representació gràfica del resultat. A més, l’enquesta quedava oberta i sempre es podia anar votant, fet que creava soroll a la xarxa i que, al final, molt pràctic no era.

Un exemple de pregunta que buscava resposta a través de Twitter:

Captura de pantalla 2015-11-27 a les 10.22.44

 

Com funcionen les enquestes

Twitter va detectar aquesta necessitat a la xarxa i va decidir crear les Twitter Polls (Enquestes de Twitter). L’incorporació va ser ara fa un mes i al principi només es podia escollir entre dues opcions, però actualment ja es poden donar fins a quatre respostes. Tant la pregunta com cadascuna de les respostes les pots definir tu mateix.

A mesura que els tuitaries van responent, va omplint-se i actualitzant-se amb el percentatge per a cada opció. Just a sota es pot veure, d’un cop d’ull, quina ha estat la participació i, a més a més, un cop d’inicia el procés de votació comença un compte enrere visible que dura 24 hores. Un cop d’acaben les 24h, ja no és possible votar i el resultat és definitiu. 

 

captura video explicatiu

 

Val a dir que el vot és secret i en cap moment ningú sap mai què ha votat cada usuari. Així que no és una eina que serveixi per segmentar una audiència per gustos. Sinó que es tracta ben bé d’una eina amb l’objectiu de saber el resultat entre dues opcions. Perfecte ara que està tant de moda el tema de fer consultes o referèndums 😉

A l’apartat de bones pràctiques, el mateix Twitter suggereix situacions ideal per a fer servir aquest recurs, tals com; porres públiques per a esdeveniments esportius, votar concursants,  sondejos per a eleccions, etc.

També pot ser útil a nivell de màrqueting per fer participar la teva audiència gràcies al moviment que es genera llençant una pregunta i evidentment utilitzar-ne els resultat per encaminar projectes. Anem amb compte això sí, perquè no podem garantir que les mostres siguin prou representatives per a prendre decisions importants.

Què us sembla? Teniu alguna pregunta de Sí o No que volgueu consultar al poble? Doncs us animem a provar aquesta nova eina!