El consorci ASKS (un projecte de recerca al voltant de la cerca social) ha organitzat a Girona una jornada al voltant de les xarxes socials per al proper dimecres 18 de juliol. L’objectiu d’aquesta jornada és “reflexionar sobre el fenomen de les xarxes socials i la seva evolució fins al punt de resultar-nos una eina necessària per seguir el nostra dia a dia amb normalitat”.

Entre les 9 i les 14h, a la sala d’actes de l’edifici de la Politècnica 1 de la UdG, es tractarà el tema dividit en tres blocs amb tres punts de vista:

> La revolució social provocada per les xarxes socials

> Les xarxes socials com a nou canal de comunicació per a les empreses i les administracions

> Aplicacions tecnològiques innovadores basades en les xarxes socials

 

En cada bloc, diversos professionals i experts donaran la seva visió a través de diverses ponències breus. M’han convidat a participar en el primer bloc i faré una presentació a les 10.00h sobre “el veritable canvi” que ha suposat la popularització de les noves tecnologies de la web 2.0. Aquí en podeu veure el detall:

 

Què ha canviat i què n’hem de fer? De què parlem quan parlem de xarxes socials?

L’aparició i la creixent popularització de les xarxes socials tenen el potencial de transformar el món del comerç i les corporacions, però també la cultura i la societat en el sentit més ampli. Hi ha una gran oportunitat per a les empreses que utilitzen aquests nous canals de comunicació i de venda, però el veritable potencial dels mitjans socials és la possibilitat per a una gran majoria de les persones del món de relacionar-nos entre nosaltres, entre iguals, i compartir coneixement, creacions i valor directament els uns amb els altres, de manera molt lliure i generalment a l’abast de la majoria per primera vegada en segles. Què ha canviat realment? Quin impacte té per a les empreses, les institucions i els individus? 

 

La llista de ponents és fantàstica i molt diversa, inclou:

Pau García-Milà, cofundador i director general d’eyeOS: Com les xarxes socials han revolucionat el segle XXI  (vídeo)

Cristina Sánchez, sociòloga i col·laboradora dels mitjans de comunicació: Les xarxes com a revolució dels costums socials

Xavier Carmaniu, historiador i col·laborador del mitjans de comunicació: Algú em pot explicar com hem arribat fins aquí? 

Genís Roca, soci director de RocaSalvatella: Les xarxes al servei de les empreses: estratègies i resultats 

Javier Aguilar, CEO i fundador de King-eClient: Les xarxes socials corporatives, més i millor 

> Ferran Badia, managing director i propietari de Varangion: Monetització de les xarxes socials 

> Miquel Duran, comissionat per al programa UdG 2.0: La meva Universitat ja té compte a Twitter, i ara què? 

David Mira, director d’innovació de Lavínia Interactiva Mitele.es: El consum audiovisual socialitzat i jugable 

Enrique Claros, directiu de Cink Shaking Business: Importancia del Social Commerce en el modelo de negocio multicanal de las marcas 

> Miquel Montaner, director de Strategic Attention Management: ASKS, la cerca social automatitzada 

> Josep Lluís de la Rosa, director del Centre EASY: Monitorització robusta del social media

> Boleslaw Szymanski, director of the Social Cognitive Networks Academic Research Center at the Rensselaer Polytechnic Institute, Troy, NY: On influence of committed minorities on social consensus 

 

Podeu veure el programa complet aquí i cal que us inscriviu en aquest enllaç.

 

Ens hi veiem!