.

Heu aprofitat el cap de setmana per repassar les primeres lliçons? Espero que si perquè aquesta setmana seguim a tot ritme: benvinguts a la quarta lliçó del curset d’estiu per blocaires en català

.

La importancia dels subscriptors

Un dels problemes que tenim avui en dia és que vivim completament saturats d’informació. La conseqüència és que hem d’escollir, sel·leccionar en quines coses i en quins continguts volem centrar la nostra atenció pel període de temps limitat que tenim cada día. Es tracta per tant d’una guerra oberta per la nostra atenció, i en aquesta guerra hi juguem contra tots i tothom: des del diari de tota la vida, el nou programa de la sobretaula a la teva cadena preferida, jugar amb els nens, o un altre blog similar al nostre…

És a dir que, un cop tenim un lector, una ànima perduda que ha topat amb el nostre blog (recordeu aquell article que vau fer la semana passada? Va veure’n el tweet i li va semblar molt interessant, va fer click i…), com ho podem fer perquè torni? Per a que ens torni a dedicar aquesta petita fracció de la seva atenció?

Una opció és esperar que li agradi tant, que sigui tan memorable que cada tant en tant se’n recordi sempre i vagi posant la nostra URL al navegador i ens torni a visitar. Lamentablement la majoria de bloggers no tenim el pressupost publicitari dels altres mitjans que competeixen en aquesta guerra de l’atenció: no podem posar anuncis a tota pàgina recordant que existim, ni publicitat en prime time, ni tan sols un banner en un portal de notícies… i la majoria de gent no té espai al cap per memoritzar l’adreça del nostre blog. Hem d’acceptar que probablement no tornaran.

Per això, una de les coses més importants d’aconseguir és “cultivar”, mica a mica, una base de subscriptors. Un lector que “repeteix” té molt de valor.

 .

Què entenem per subscriptor?

En qualsevol eina de blogs tenim un parell d’opcions de subscripció:

> Subscripció per email: Encara hi ha molts lectors que els agrada rebre per email les novetats dels seus blogs preferits. Cada vegada que el blog actualitza amb una nova entrada, reben un email a la seva safata d’entrada i poden decidir llegir-lo si i quan vulguin. El problema és quan volem seguir tants blogs que aquest sistema ens saturaria el compte de correu. Llavors tenim una altra alternativa:

> Subscripció per RSS: l’RSS és una tecnologia a través de la qual els blogs i altres pàgines que s’actualitzen sovint ens poden “avisar” que hi ha novetats. Us remeto a aquesta entrada que vam escriure fa un temps on s’explica tot en detall:

Com seguir blogs: clar i català

Tots els sistemes de blogs permeten oferir una subscripció per email o RSS als seus lectors (exploreu els vostres taulells de gestió del blog i trobareu diferents opcions). Aquí hi ha els articles d’ajuda de Blogger, aquí informació de WordPress, i en general, també podeu utilitzar Feedburner per a qualsevol servei de blogs..

Si us hi fixeu, veureu a dalt a l’esquerra de la pàgina aquí a Betes i Clicks, sempre hi ha dos enllaços a les dues opcions de subscripció: per email o per RSS.

Atenció! Atenció! Un nou article al teu blog preferit!

.

Els millors bloggers són lectors de blogs

Com per a tantes coses en aquesta vida, la millor manera d’entendre quina és l’experiència per als nostres lectors (o seguidors, o consumidors, o clients…) és posar-nos a la seva pell essent també nosaltres subscriptors de blogs.

A banda d’això, sempre s’ha dit que els grans escriptors són sovint grans lectors. Aplicat al món blogger podem afirmar que els millors bloggers són lectors de blogs. Això els permet formar part d’una comunitat, aprendre els uns dels altres i (com veurem en properes lliçons) trobar idees per nous articles.

Per a fer-ho, el millor és crear un compte de Google Reader (si ja tenim compte a Google, es crearà automàticament) i l’utilitzem per a subscriure’ns a alguns blogs que ens semblin interessants. Podem començar per exemple amb els dels companys de curs :-) En els propers dies treballarem en identificar més blogs i pàgines a les quals subscriure’s. Si teniu dubtes de com fer-ho, un cop més, aquest article ho explica a fons i en detall:

Com seguir blogs: clar i català

.

EXERCICI pràctic #4:

a) Afegeix opcions de subscripció en algun lloc del teu blogIdealment busca un lloc on es vegin de manera destacada per a que els visitants ho vegin i afegeix-hi una frase que cridi a l’acció: “Subscriu-te al blog!” “Vols rebre els articles per email?” etc. Deixa un comentari en aquesta entrada quan ho hagis fet.

b) Si no en tens un, crea’t un compte a Google Reader (us recordo que si ja teniu compte a Google, podeu utilitzar el mateix nom d’usuari i password). Si per algun motiu no t’agrada Google, pots provar una alternativa com Netvibes

c) Subscriu-te a alguns blogs per provar com funciona el Reader. Mira els comentaris dels companys en aquesta entrada, dona’ls la teva opinió sobre els seus enllaços de subscripció (es veuen bé? criden l’atenció? funcionen?) i, si et semblen interessants, subscriu-t’hi! 

Aprofiteu que avui els deures són ràpids de fer!

veure totes les lliçons del 1er curs “Vull ser blogger!”