Si utilitzeu Facebook sovint, us haureu adonat que des de fa uns dies l’abast del “monstre blau” de les xarxes socials s’ha extès més enllà del canal de notícies sobre els teus amics, les fotos on t’han etiquetat, las “señoras que…” i les granges virtuals. La nova funcionalitat de Facebook pretén revolucionar el món de les recomanacions entre coneguts a còpia de m’agrades.

Per començar, ja no som “admiradors” de les pàgines, sino “gent que els agrada”:

Recordeu la llista dels vostres interessos? Doncs ara Facebook ens recomana que ens en fem “agradadors” (ho veureu si aneu a la pestanya “info” del vostre perfil):

A banda d’això, el canvi més gran és que ara podrem trobar el botó “m’agrada” a qualsevol lloc a Internet. Cada cop a més llocs veurem el cada cop més famós botó de “m’agrada” i al costat del botó hi podrem veure a quins dels nostres amics de Facebook també els ha agradat. Quan cliquem el botó “m’agrada” en una pàgina, un article, etc… aquesta informació surt al nostre perfil i es comparteix amb els nostres amics.

Això permet recomanar i descobrir coses noves a través de la xarxa. Per exemple Levis ja ho ha implementat a la seva botiga online de manera que podem veure quins texans agraden més als nostres coneguts:

Què en penseu? Personalment, passades les primeres reticències (privacitat?? bé si no vols que sapiguen què t’agrada no cliquis el botó…) crec que té molt potencial per a permetre’ns descobrir continguts que els nostres amics i coneguts comparteixen de manera gairebé passiva. D’altra banda, si em dieu que és un altre pas de Facebook en el seu camí per a dominar el món (amb permís de Google!), tampoc us diré que aneu equivocats…

Farem una prova i posarem el botó en aquest article… si us agrada no us oblideu de fer clic!

Like This!