Olé tu, per fi és divendres! Aquesta setmana ha passat molt ràpid però ens ha donat temps de clickar alguns links, enganxar alguns tweets i portar-vos alguna que altra curiositat.

 

Aquesta setmana hem llegit que…

 

…segons aquest recull de l’estat d’Internet el 2011, ja som més de 2.100 milions d’usuaris actius d’Internet al món, una xifra que ha pujat des del 2000 en que en comptàvem un 360 milions. En aquest enllaç hi trobareu un bon recull de dades sobre la xarxa, com ara que es calcula que hi ha 555 milions de pàgines web actives o que el 45% dels internautes són menors de 25 anys. Aquí teniu els usuaris de la xarxa repartits per continents:

 

…per completar aquestes dades amb una perspectiva més “de casa”, us recomano aquest article al bloc d’Escacc que fa un repàs de la situació del català a la xarxa. Algunes dades: hi ha més de 52.000 dominis .cat registrats, el català és la 8ª llengua més utilitzada a la blogosfera i un dels punts febles de la nostra llengua a la xarxa és el seu poc ús per part de les empreses. Us recomano que llegiu l’article on trobareu moltes més dades i arguments relatius al tema.

 

…les empreses entren a l’atac de la nova xarxa “cool” del moment: l’empresa Levi’s ha decidit obrir un “casting” global a través d’Instagram per trobar la “nova cara” de la marca de texans. “Persones que viuen cada dia amb propòsits i el cor obert”. Si vols participar, només cal que pengis una imatge teva a Instagram amb l’etiqueta #iamlevis.

…i no són els únics! La marca de joieria Tiffany & Co. ha organitzat una iniciativa amb una parella formada per dos dels bloggers de moda més famosos del món (per si us interessa, The Sartorialist i Garance Doré) en que la setmana del 23 de gener, els usuaris podran compartir fotos fetes amb uns filtres especials d’Instagram creats per Tiffany per a l’ocasió. L’objectiu: mostrar en imatges “l’amor veritable”. Ooooh!

…parlant d’amor, el NYT publica un article de “tendències” sobre un nou comportament de risc de les parelles adolescents: compartir amb el teu amor la contrassenya del teu email o dels teus comptes a les xarxes socials. Sembla ser que és una manera de demostrar confiança i “amor etern”. Suposo que millor això que altres comportaments de risc més típics de l’edat… però, vaja! :-S

l’escàndol de la setmana l’ha protagonitzat un iPhone que es va atrevir a sonar durant una actuació de la Filarmònica de Nova York. OMG! El director va aturar la música i el pobre propietari, un directiu aficionat a la música que encara no sabia com funcionava el seu telèfon nou i no sabia que tenia una alarma posada, ha explicat el seu suplici als mitjans (mantenint, evidentment, l’anonimat).

la curiositat arriba de Suècia, on els activistes pro-pirateria hi han registrat una nova religió que ja és oficial, l’Església Missionaria del Kopimisme (de kopimi, de “copy me”). La revista New Yorker fa un repàs a la història que hi ha darrera i les perspectives de futur de la nova ordre religiosa. Aquí trobareu la seva web en anglès.

…en notícies piulaires, ens arriba la dada que es creen 11 nous perfils de Twitter cada segon! :-O A aquest ritme, s’espera que s’aribin als 500 milions d’usuaris aquest mes de febrer (100 milions dels quals són actius i es connecten a diari).

…una innovació interessant que hem trobat és Question box, un invent en forma de caixa que connecta poblacions rurals de països en desenvolupament amb una teleoperadora amb accés a Internet i que permet de manera gratuïta als habitants de la població obtindre informació i respostes, saltant barreres d’analfabetisme i accés als recursos i a la tecnologia. Simple, però ben pensat, i subvencionat entre d’altres per la fundació de Bill Gates.

…i per acabar, el punt friki que farà saltar a tots els fanàtics de la privacitat: l’aerolínia KLM està desenvolupant un servei que et permetrà escollir en base als seus perfils de Facebook o LinkedIn els teus companys de seient quan triïs on seus a l’avió. Teóricament això et permetrà conèixer gent nova, fer networking i, per què no, lligar. Però no patiu, només podràs veure les dades dels passatgers que vulguin mostrar-les al servei. Ja no serà qüestió d’atzar conèixer Tyler Durden 😉

Bon cap de setmana! Ciao! 😉

Recordeu que hem estrenat unes noves subscripcions a Betes i Clicks. Ara podeu triar entre rebre totes les nostres actualitzacions per correu o rebre només una newsletter mensual amb el millor de cada mes i continguts exclusius.

Això és un article de Betes i Clicks, si vols rebre per email tot el que publiquem, subscriu-te gratuïtament