La manera més fàcil de descriure les pàgines que compartiré avui és dir-ne “el YouTube dels document”, fins i tot he estat temptada de posar aquest títol a l’entrada. La veritat és que el funcionament és molt similar: un usuari pot “penjar-hi” documents (en comptes de vídeos) i compartir-los amb un enllaç, la resta podem comentar-hi, guardar-los a favorits, compartir-los, etc… És un recurs útil per a aquella gent que en la seva vida professional crea documents interessants i que compartint-los públicament, pot generar negoci. Evidentment, també hi ha qui hi comparteix documents més “personals” o amb altres finalitats més trivials (hi ha lloc per l’humor també!):

Scribd

A Scribd els usuaris hi poden compartir tot tipus de documents (powerpoint, word, excel, pdfs…i els equivalents en Open Office). Hi podem trobar continguts que van des de ebooks o revistes passant per receptes, manuals d’instruccions o fins i tot partitures musicals i tot en qualsevol idioma (en català també).

Com exemple, hi he trobat aquesta guia de com canviar els menús d’Office 2007 al català per a PC. Molt útil!

[scribd id=502668 key=66agc5vumkyiy]

Slideshare

Slideshare en canvi es centra només en les presentacions (powerpoints, keynotes, etc…) i és el lloc escollit per a molts per compartir-hi els documents que es presenten en públic en esdeveniments com conferències però també qualsevol tema tractat en format “transparències”. Veureu que en el disseny, s’assembla moltíssim a You Tube! A banda de les funcionalitats de sempre, també et permet compartir les presentacions només amb qui tu vulguis i tenen aplicacions per compartir-les via Facebook o LinkedIn

Com a exemple aquí us deixo una interessant presentació justament sobre “com fer presentacions“, més concretament, com evitar la “mort per Power Point”. Realment m’agradaria que més persones tinguessin en compte aquests consells, ens estalviaria a tots moltes presentacions pesadíssimes!

[slideshare id=85551&doc=death-by-powerpoint4344]