El New York Times va publicar fa uns dies un article bastant complet sobre Facebook, la seva evolució i el seu futur amb motiu dels 5 anys de l’empresa aquest febrer i el fet que aviat s’assolirà la xifra de 200 milions d’usuaris.

L’article explica que aquesta xifra no es celebrarà de la mateixa manera que els 100 milions (aconseguits només 8 mesos abans!), envoltats en polèmiques per les seves decisions sobre els termes legals d’ús i el nou re-disseny de la plataforma, que ja inclós una modificació de les funcionalitats que no ha agradat a molts usuaris. Si us interessa el podeu llegir online en anglès aquí, o bé en español, publicat a La Gaceta de los Negocios, que us l’he penjat aquí.

També s’hi inclou aquest gràfic del seu creixement, que podeu veure en detall aquí

picture-1

L’article explica algunes històries emotives dels usos que en fa la gent, històries d’usuaris que ara n’estan descontents i el potencial futur del negoci de l’empresa que sembla ser, passarà per la publicitat interactiva. També destaca el fet que només el 20% dels usuaris sap utilitzar les preferències de privacitat, encara que l’empresa s’esforça (segons l’article) a que la gent n’aprengui.

Per si de cas, si voleu formar part del 20% que controla la seva intimitat, us recordem les entrades que hem fet fins ara sobre privacitat a Facebook: