800px-japanese_high_school_classroom

Llegeixo avui via Techcrunch que, segons una notícia publicada al diari anglès The Guardian, s’està preparant una proposta per a re-dissenyar els plans d’estudis de l’educació primària a la Gran Bretanya, per a, entre d’altres canvis, incloure-hi noves habilitats relacionades amb les noves tecnologies i els nous mitjans de comunicació.

Així, per exemple, segons l’article els nens i nenes anglesos fins als 11 anys aprendran a utilitzar blogs, podcasts i eines com Wikipedia o Twitter, i d’altres coneixements pràctics com per exemple a utilitzar bé un teclat.

D’entrada no sembla mala idea, a menys que, com l’article ressalta, no es retirin totalment dels plans d’estudis altres coneixements més “de tota la vida”. Segons l’article, per exemple, ja no caldrà que aprenguin sobre la Segona Guerra Mundial (ai si Churchill ho sentís!) Evidentment, la polèmica està servida i a l’article mateix podem llegir protestes dels sindicats de mestres, que es queixen que no els han consultat. Tot plegat em sona, no sé si és un consol saber que no només aquí tenim “debat de l’educació”…

Sense caure en extrems, no seria mala idea educar els nens a fer servir les noves tecnologies de manera segura des de petits, però no crec que calgui substituir les assignatures de tota la vida sinó incorporar les noves tecnologies de manera més natural: fer servir la Wikipedia per fer treballs de ciència, escriure un blog com a deures de llengua, fer debats de classe via Twitter… per què no?