La setmana passada el Financial Times va publicar un article analitzant el fenómen i la popularitat de Twitter. El podeu llegir aquí.

picture-1

Segons l’autor, hi ha indicis que es tractarà de quelcom més que un fenomen passatger, i que la seva creixent popularitat apunta a nous canvis en la manera en que ens comuniquem a través de les noves tecnologies:

En aquest món online on la comunicació, l’auto-expressió i el consum de mitjans muten constantment en noves formes, Norvig (director de recerca a Google) afirma que Twitter sembla més que no pas una moda passatgera

Fa una bona descripció del servei i de les seves possibilitats i, com és d’esperar d’una publicació econòmica, fa una valoració del seu potencial per al món de l’empresa i de les possibilitats que té Twitter per a generar fonts d’ingressos en el futur. Finalment, m’ha semblat especialment interesant aquest anàlisis dels “factors clau” que segons el FT, expliquen el seu èxit:

SIS SECRETS PER A UN ÈXIT ONLINE:

Immediatesa: fluxe a temps real i adaptabilitat a dispositius móbils que el fan més immediat que els blogs

Brevetat: Limitar els missatges a 140 caràcters els fa més fàcils de produïr i de digerir

Pull en comptes de Push: Al contrari que amb l’email, l’usuari decideix a qui vol seguir i de qui vol rebre informació. (Nota: Pull s’utilitza per descriure els models on és l’usuari el que demana (“estira”) el contingut que desitja mentre que Push fa referència als models on el que publica envia (“empeny”) cap a l’usuari el contingut quan vol)

Cerca: Els missatges es poden cercar, fent el contingut més accessible que els comentaris en altres xarxes socials. (podeu veure l’entrada anterior sobre com buscar a Twitter)

Barreja d’allò personal i privat: els contactes personals d’un usuari estan al mateix nivell que els usuaris VIP

‘Re-twittejar’: copiant i retransmetent els missatges, els usuaris  converteixen la xarxa en una cambra d’ecos (Nota: habitualment es copien missatges d’altres usuaris posant “RT” – de “retweet” – a davant, per compartir-los amb els teus seguidors.)

Finalment, publiquen una comparativa dels polítics americans i anglesos que més utlitzen Twitter. Com quedaria aquest gràfic a Catalunya?