Benvinguts al recull setmanal d’enllaços 2.0, interessants, curiosos i “diferents”, aquesta vegada en dia de “pont” per als més afortunats. Si és així aprofiteu per posar-vos al dia del que es cou a la xarxa. I si no, gràcies per tirar endavant el país!

Aquesta setmana hem llegit…

 

…que l’usuari típic de Twitter és una dona de 37 anys, o això diu aquest estudi fet per una empresa americana (malauradament només analitzant usuaris americans) dels perfils demogràfics de les principals xarxes socials, per edat i per gènere. Aquí podeu veure un dels gràfics de la distribució per edats a les diferents comunitats online:

…si us interessa el món del disseny aplicat a la innovació tecnològica, m’ha cridat l’atenció aquest breu article a la revista Wired sobre el director de l’estudi de disseny de l’empresa Nokia, un finlandès de nom Marko Ahtisaari. Explica la seva filosofia desenvolupada en els dissenys els darrers dispositius de la companyia i el seu compromís en el disseny com a element central. Sembla que es prenen el tema tan seriosament com a “la casa de la poma”, el seu principal competidor en aquests moments.

…en notícies tecnològiques de casa nostra, la novetat de la setmana és l’aparició d’un nou setmanari digital, la Revista Esguard. Estarà disponible a partir de demà, 11 de setembre i serà la primera revista en català per a iPad. Els primers mesos serà gratuïta:

…per als fanàtics d’Instagram, no podeu deixar passar l’oportunitat de participar en aquest sorteig de la marca Damm Lemon, només cal que etiquetis i piulis les teves imatges de “la combinació perfecta” amb l’etiqueta #sis4. El premi?: 24 ampolles de Damm Lemon al mes durant un any.

…aquests darrers dies, Amazon ha anunciat el llançament de nous models del seu e-reader Kindle: una versió molt centrada en la lectura amb millores en la tecnologia de la pantalla per a llegir millor, Kindle Paperwhite, i un model HD de la Kindle Fire que, amb un preu més econòmic que l’iPad2, promet donar guerra en el món de les tablets.

…m’ha fet gràcia veure una nova comunitat online creada al voltant d’una marca: les icòniques motos Vespa i els seus seguidors incondicionals. Hi trobareu un blog, idees d’estil d’autèntics “vesperos” i un mosaic interactiu amb les fotos que la comunitat comparteix a Flickr i Instagram

…entre les curiositats de la setmana aquí teniu aquest vídeo-parodia que juga amb la idea dels “artistes d’Instagram” que es prenen ells mateixos massa seriosament. El pitjor és que no em costa creure que hi hagi gent així… 😛

…i per acabar, com que demà és festa grossa, un segon vídeo (en dos parts!), aquest cop una paròdia de “coses que diuen els fanàtics d’Apple”. Confesso que algun cop he dit alguna d’aquestes coses… val, molts cops. :-)

Que passeu una bona diada demà!