La setmana passada Facebook va anunciar el que fa un temps que ja esperàvem, les pàgines “oficials” de fans a Facebook també canvien de disseny, de la mateixa manera que ho han fet els perfils d’usuari en els darrers mesos.

En el cas de les pàgines, teniu aquest mes de març per a fer proves i preparar les vostres pàgines ja que el dia 30/03 totes les pàgines de Facebook tindran el nou disseny implementat. Pots veure un llistat de les teves pàgines i del seu “status” des d’aquest enllaç, també podràs pre-visualitzar cada una d’elles per veure com queda, fer-hi els canvis que toquin i “publicar-la” quan estigui llesta. El disseny és molt similar a “la Cronologia” (el nom que han donat als nous perfils) però amb algunes particularitats que repassarem a continuació. Aquí en podeu veure un exemple:

 

Què ha canviat? Igual que en el cas dels perfils, al final el que tenim ara és la mateixa informació que abans (dades de l’empresa, publicacions, fans, aplicacions…) però ordenada de manera diferent. Com que en el cas de les pàgines aquestes serveixen a moltes empreses i organitzacions per a connectar amb els seus seguidors i fer-hi promocions i campanyes, alguns dels canvis afecten a les estratègies i el seu desenvolupament i s’han de tenir en compte.

Anem per passos:

1. La imatge de perfil

Ja no hi ha una única imatge de perfil al lateral que tenia un ample fixe i una llargada més flexible. Ara, tenim una imatge de perfil quadrada (la mateixa que es reprodueix davant de cadascuna de les nostres publicacions i comentaris) i una imatge “de portada” enorme (851 x 315 px) que ens permet lluïr i captar l’atenció dels seguidors.

Tot i que la temptació és gran per a alguns, Facebook no vol que es converteixin en pancartes gegants i ha establert unes normes molt clares del que es pot fer i no amb les fotos de portada. No es permet:

  • Informació de preus o de compres tipus “40% de descompte” o “descarrega-ho a la nostra web”
  • Informació de contacte, com ara la web, email o adreça (han d’anar a la secció d’informació sobre la pàgina)
  • Referències a “fer m’agrada” o a “compartir” o altres funcionalitats de facebook
  • Crides a l’acció del tipus “aconsegueix-lo ja!” o “avisa els teus amics”!
Aquí teniu un bon exemple de foto de portada (en el moment d’escriure aquest article la del Barça encara té el disseny vell):


2. La barra d’informació

Sota de la imatge de portada ara hi ha una secció amb la informació principal de la pàgina. En primer lloc a l’esquerra hi ha un requadre amb la descripció de l’empresa, organització o temàtica de la pàgina. En veiem un resum d’aproximadament 160 caràcters però podem clicar a “Més informació” i veure’n molt més detall.

Després d’allò ara hi ha els “favorits” de la pàgina, que substitueixen les “pestanyes” o el menú que hi havia a l’esquerra en l’anterior disseny. Són 4 requadres que enllacen directament amb diferents apartats i aplicacions de la teva pàginaEl primer requadre és el de les fotos i hi apareixerà sempre la darrera imatge que hagueu pujat a la pàgina.

Els altres tres requadres els podem escollir per a posar-hi el que volguem destacar (cliqueu a la fletxeta de la dreta de les pàgines que administreu per a poder editar i ordenar els requadres). Hi podem posar elements com el nombre de fans, les notes, els esdeveniments o qualsevol “pestanya” d’aplicació que haguessis afegit: pàgines, promocions.

Per als requadres d’aplicacions creades per tercers (excepte notes i esdeveniments que són oficials de Facebook), pots pujar-hi les teves pròpies imatges. Això significa que, per exemple, pots crear un requadre per a destacar un sorteig que organitzis entre els teus fans a través d’una aplicació i cridar l’atenció dels usuaris posant una foto del premi al requadre.

Aquí veieu com queda la pàgina de Betes i Clicks, on ja hem posat el nou disseny:

 

Els vostres fans només veuran 4 requadres, la resta queden amagats i caldrà que facin click a la pestanyeta de la dreta per a veure la resta (fins a un màxim de 12).

Finalment, un dels canvis que més trasbalsa als responsables de pàgines és que ja no pots definir una “pestanya per defecte” per a quan entrin els usuaris a la pàgina, ara sempre aterraran al mur. És a dir, que s’han acabat aquelles pàgines amb gràfics promocionals que et deien “fes-te fan”.

 

3. El nou mur, la Cronologia

Amb el nou disseny, les publicacions de la pàgina i dels seus seguidors quedaran a sota de les imatges de perfil i la informació, en un format cronològic (podem navegar per les dates, mesos i anys a la dreta) i repartit en dues columnes. S’hi barregen les publicacions de la pàgina i dels seguidors amb informació com mencions d’altres, quants amics teus són fans i pàgines a les quals la pàgina també segueix.

Com sempre, a les vostres pàgines hi podreu seguir publicant actualitzacions d’estat, imatges, enllaços, etc. però hi ha algunes novetats:

  • Pots afegir “fites” al teu mur, començant per la data de creació de la teva empresa/organització/marca i qualsevol data rellevant al llarg de la seva història. Pots posar fites a partir de l’any 1.000, així que en principi no tindràs problema (a menys que gestionis la pàgina del Parthenon, per exemple…)
  • Pots afegir actualitzacions, fotos, etc a una data passada, només cal que et posis sobre el “fil” de temps que separa les dues columnes i un cop allà cliquis quan apareix el símbol de mes. Podràs crear una actualització i posar-li la data que vulguis.
  • Pots fer que una actualització quedi “enganxada” a dalt de tot del teu mur durant 7 dies per a destacar els temes importants. Només cal que passis el ratolí sobre la cantonada dreta superior de l’actualització i facis clic al símbol del llapis per editar i sel·leccionis “pin to top”. Un exemple d’actualització “enganxada”:

 

  • Per a les actualitzacions més importants, pots destacar-les fent que ocupin totes dues columnes de manera que es vegin encara més. Per a fer-ho només cal que passis el ratolí sobre la cantonada dreta superior de l’actualització i facis clic a l’estrella per a “destacar-la”. Un exemple de publicació destacada, a dos columnes:

 

 4. El panell d’administració

A partir d’ara el panell d’administració per als gestors de les pàgines queda sobre de la imatge de la imatge de portada. Fem click al botó de dalt de tot a la dreta (“Admin Panel”) i se’ns obre un panell de resum amb avisos, estadístiques i nous fans. També hi veureu la safata d’entrada de missatges privats, ja que una de les novetats de les noves pàgines és que els usuaris els poden enviar missatges privats i llavors les pàgines poden respondre, perfecte per a temes d’atenció al client! (Nota: les pàgines no podem enviar missatges a fans, per evitar spam, ens han de contactar ells primer)

Un cop obert aquest panell d’administració ens apareix un menú superior amb tres opcions: “Manage” (on trobarem les opcions d’edició de la pàgina que no han canviat respecte a la versió anterior, “Build your audience” (amb les eines per donar-la a conèixer, compartint-la i convidant amistats o per adreces de correu electrònic) i “Ajuda” (amb diversos enllaços a recursos d’informaicó sobre les pàgines i les seves funcionalitats).

 

Espero que us serveixi aquesta explicació en detall. Sé que pot semblar que us ho han canviat tot, però les funcionalitats principals que ja sabíeu gestioanr segueixen allà, el canvi més gran és en la interfície i en algunes funcionalitats noves que enriqueixen amb més possibilitats d’interacció. Penseu també que a final de mes, totes les pàgines seran així i que tots, usuaris i gestors de pàgines ens hi acabarem acostumant.

Si teniu més dubtes, siusplau, deixeu un comentari i prometo respondre per a vosaltres i per a la resta de lectors que potser tenen la mateixa pregunta.

 

Recordeu que hem estrenat unes noves subscripcions a Betes i Clicks. Ara podeu triar entre rebre totes les nostres actualitzacions per correu o rebre només una newsletter mensual amb el millor de cada mes i continguts exclusius.

Això és un article de Betes i Clicks, si vols rebre per email tot el que publiquem, subscriu-te gratuïtament

Altres articles interessants: