Aquesta setmana ha estat com una muntanya russa… i encara queda el cap de setmana “oficial”! Hem tingut temps de navegar per la xarxa i portar-vos un bon recull amb el més interessant, curiós, friki i ineccessari. Com sempre!

Aquesta setmana hem llegit…

…aquest infogràfic que compara com era la web el 1996 vs avui en dia.M’ha semblat molt ben dissenyat, contraposant l’estètica típica d’abans i d’ara, aquí el podeu veure sencer. Alguna dada m’ha semblat sorprenent, com aquesta que compara l’us mig d’Internet (en hores al mes) d’un ciutadà americà:

..

…que als EUA, diversos teatres i auditoris estan començant a incorporar les xarxes socials a l’espectacle oferint uns “tweet seients” especialment reservats a aquells que vulguin “twittejar en directe” les obres sense molestar a la resta del públic.

.

…sabeu el típic vídeo ple d’estadístiques sobre quants usuaris tenen les xarxes socials i el munt d’informació que s’hi mou? Aquell que us posen a totes les conferències sobre web 2.0? Doncs n’acaben de publicar una nova versió amb dades actualitzades, aquí la teniu:

.

…un article molt interessant a la revista WIRED sobre els esforços que Apple, que generalment no es centra en el mercat professional de manera específica, està fent per introduïr els seus productes (en especial els iPads) en el món de la medicina amb molts exemples dels usos que en fan els metges i el seu potencial de futur en el sector.

.

una empresa brasilera de preservatius, Olla, ha realitzat una campanya a Facebook per promoure la seva marca enviant peticions d’amistat a potencials clients fent-se passar pels seus “possibles fills” que tindrien si no haguéssin utilitzat el seu producte. Encara no estic segura de si és una idea genial o una broma de molt mal gust! Aquí veieu un vídeo que explica la campanya:

.

…i parlant de futurs pares, hem llegit un article al NYT que explica les peripècies que fa la gent per trobar un nom adeqüat per al nen o nena: estudiar els resultats a Google per veure si hi ha altres amb el mateix nom, reservar els comptes de Twitter i apps per escollir el nom que el fetus indiqui. Sort que tenim solucions 2.0 per a tots els “problemes” de la nostra societat!

.

…sabíeu que si descarregueu un ebook al Kindle, el Kindle pesa més? L’explicació té a veure amb que a l’afegir dades a un aparell tenim electrons atrapats amb “més energia” que altres electrons. Evidentment el canvi en pes es pràcticament imperceptible en un Kindle però seguint aquesta lògica algú ha fet un estudi del que pesa Internet i ha arribat a la següent conclusió: Internet pesa 50 gr, com una maduixa.

.

…un llicenciat en Història britànic va iniciar una iniciativa per twittejar en directe la 2ª Guerra Mundial, minut a minut, des del passat estiu, coincidint amb l’esclat de la guerra fa 72 anys. Podeu seguir tots els esdeveniments des del seu compte a twitter @RealTimeWWII o llegir sobre la iniciativa (i altres de similars) en aquest article del NYT.

.

…un article molt interessant a Businesweek analitza la situació actual de Sony i els seus intents per tornar a ser l’empresa tecnològica capdavantera que havia estat fa uns anys.

.

…i per acabar, la curiositat de la setmana és aquest robot-coixí japonès amb forma d’osset polar de peluix que mesura les teves dades vitals mentres dorms i si detecta que tens apnea o que ronques massa fort (!!!) “t’acaricia” per a que et moguis i recuperis un bon estat per dormir. No us encanta cap a on està evolucionant la tecnologia? :-) Veure per creure:

Bon cap de setmana! La setmana que ve tornem amb el ritme de publicació habitual!

.
Recordeu que hem estrenat unes noves subscripcions a Betes i Clicks. Ara podeu triar entre rebre totes les nostres actualitzacions per correu o rebre només una newsletter mensual amb el millor de cada mes i continguts exclusius. I abans de cap d’any sortejarem un premi entre tots els subscriptors!

Això és un article de Betes i Clicks, si vols rebre per email tot el que publiquem, subscriu-te gratuïtament