Aquesta setmana ha estat una mica extranya, amb un dimarts que volia ser un divendres i un divendres que per un moment semblava dimarts… però no patiu que ja som al cap de setmana i aquí teniu el recull de Betes i Clicks.

Aquesta setmana hem llegit…

…una columna que ens ha cridat l’atenció de l’escriptora Elvira Lindo a El País: “No me quieras tanto”, sobre aquelles persones que tant ens estimen a través de Facebook, email o whatsapp però que quan ens tenen a davant en persona no ens fan cas, amb els ulls enganxats a la pantalla del telèfon. Per pensar-hi!

.

…que un grup de treballadors de Google, no contents amb la gran quantitat de projectes que ja es portaven entre mans, s’han decidit a crear la seva pròpia cervesa. Amb el (penso jo) desafortunat nom de Urkontinent, la recepta està basada en les suggerències dels empleats de Google d’arreu del món. Aquí teniu un vídeo de presentació del projecte:

.

…que algú ha tingut la brillant idea de dissenyar aquest accessori de nom Omnifer per a l’iPad que permet a les persones amb discapacitats visuals d’utilitzar-lo a través del llenguatge Braille. Sembla ser que funciona amb gasos i processos químics que creen relleus que poden ser llegits amb els dits. Increïble!

.

…aquesta història sobre l’ajuda humanitària després del terratrèmol i tsunami al Japó fa sis mesos m’ha semblat molt emotiva: grups de voluntaris han ajudat a “recuperar” les fotografies que s’havien fet malbé en el desastre natural. En alguns casos les imatges eren els únics records d’avantpassats, familiars o amics, alguns dels quals van perdre la vida en la tragèdia. La tecnologia al servei de les emocions humanes.

.

…aquest article molt interessant en profunditat al New York Times sobre la història i les idees que hi ha darrera de la startup Kickstarter, que ajuda a trobar finançament per projectes creatius. Vam parlar de Kickstarter a Betes i Clicks fa uns mesos.

.

…sembla que Google+ ha passat el moment de bogeria inicial però la majoria ens resistim a apuntar-nos a una altra xarxa social. De fet, com podeu veure en aquest gràfic, sembla que ni tan sols els propis directius de Google en són usuaris habituals! No pinta gaire bé, haurem d’esperar a veure quines funcionalitats per a empreses es llancen, tot i que si no hi ha gent, les marques no hi estaran interessades.

.

…per als puristes de la nostra llengua i “tuiteros” habituals, us deixo aquest article al blog del lingüista Gabriel Bibiloni que debat quina hauria de ser la manera correcte de dir en català el verb per a l’acció de “fer tweets”. Us sorprendrà llegir que hauria de ser “tuitar” més que no pas “tuitejar”. Intentarem posar-ho en pràctica! (via vullunfestuc)
.

…la notícia increïble de la setmana és que YouTube ha creat un nou canal, “YouTube Space Lab” en col·laboració amb Lenovo, Space Adventures, la NASA, l’Agència Espacial Europea i l’Agència Espacial del Japó (JAXA). Han creat un concurs en què estudiants de tot el món poden enviar un vídeo d’un experiment científic i un panell de científics i astronautes (que inclou Stephen Hawking) escollirà els millors. Els experiments guanyadors es realitzaran a la Estació Espacial Internacional i s’emetran en directe a tot el món a través de YouTube. Per si no n’hi ha prou encara hi ha més premis: ordinadors, vols sense gravetat, entrenaments per astronautes… :-O

.

…que Desmond Tutu celebrava el seu 80è aniversari amb una conferència sobre la Pau a Sudàfrica. Un dels convidats a parlar era el Dalai Lama però les autoritats del país no li van emetre el visat a temps. Com que el Dalai Lama sembla que li ha agafat gust a això del Google+ van decidir fer la compareixença de manera virtual, a través d’un vídeo chat de Google Hangout. Aquí en podeu veure el resultat (de més d’1h!):

.

…i per acabar la tonteria de la setmana: la marca de gelatina americana Jell-O ha creat una app d’iPhone i iPad imprescindible, on un tros de gelatina virtual “balla” al ritme de la música que reproduïm a iTunesAquí us la podeu descarregar, no sé com hem viscut sense fins ara! 😉

Bon cap de setmana!

Això és un article de Betes i Clicks, si vols rebre per email tot el que publiquem, subscriu-te gratuïtament